Să scrii o carte ajută la…

Cine scrie o carte non-ficţională ori se bazează pe experienţe proprii ori scrie din motive profesionale. Oricum, să te apuci să scrii o carte este o sarcină importantă care necesită volum mare de muncă. Asta pe lângă munca pe care oricum o faci zilnic în profesia ta. Dar o vei face când eşti suficient de hotărât să îţi vezi numele pe copertă şi să ai drepturi de autor, prin urmare, să fii şi autor de cărţi. Şi mai trebuie să ai nişte resurse care vor face procesul mai eficient.

  • Atunci când lucrezi la cartea ta o faci în acelaşi mod serios în care îţi desfăşori activităţile specifice jobului tău: trebuie să îţi fixezi orele sau zilele în care vei lucra la carte, să te concentrezi, să te ţii de programul stabilit, chiar dacă familia sau prietenii consideră că ai terminat serviciul şi că eşti în timpul tău liber. Eventual implică-i şi pe ei, dă-le hârtii de sortat, să facă research, să verifice informaţii.
  • Oricum ar fi, o carte nu poate fi terminată doar de o singură persoană. În cazul în care ţi-ai pus acest lucru în cap, poate ar fi bine să iei în considerare că alte persoane pot să îţi dea sugestii sau idei care să facă din cartea ta cea mai bună variantă a ei. O carte bună nu a fost niciodată realizată doar de un singur om. O echipă aduce plus de valoare cărţii care se va afla pe un raft printre alte cărţi de acelaşi gen. Fiecare va veni cu câte un talent sau o abilitate foarte bine explorată, astfel vei aduna: motivaţie, rapiditate la tehnoredactare, talent de a compune şi de a exprima, experienţă în editarea textului, pricepere la grafică, idei de layout şi personalizare a cărţii, paginilor, colaboratori pentru tipărirea cărţii, sponsorizări.

Atunci când contractezi o editură să se ocupe de carte, echipa de la editură ştie ce are de făcut. Pe scurt, va edita manuscrisul şi se va ocupa de tipărire.

Există şi varianta în care îţi poţi publica cartea în regie proprie. Când îţi formezi echipa, verifică partenerii pe care le alegi, vorbeşte cu ei, cere-le să vezi ceva din portofoliul lor, să afli informaţii şi testimoniale despre ei sau pur şi simplu vezi dacă rezonezi cu ei.

  • Să nu uităm că a publica o carte necesită un buget de luat în considerare. Pe lângă timpul necesar de a scrie, a aduna materiale şi a te aproviziona cu materiale de birotică, vor costa resursele menţionate, inclusiv contractele cu colaboratorii, desigur, şi mai ales momentele în care vei renunţa pentru a corecta manuscrisul, cum ar fi petrecerea unei sărbători alături de familie, ieşirea din weekend sau participarea la vreo zi de naştere.
  • Mai e ceva – după ce cartea iese de la tipar, mai ai alte lucruri de făcut. Pentru a se vinde, cartea trebuie să fie promovată. Gândindu-te bine, viaţa cărţii tale depinde de acest lucru. Nu e uşor, nişte parteneri de marketing ar fi de mare ajutor. Pe ei îi poţi găsi printr-o căutare pe internet pentru că serviciile de promovare s-au extins în ultimii ani şi au apărut alături de webdesign şi publicitate. Planul de marketing trebuie să includă apariţii în toate mediile sociale, prezenţa ta este necesară în evenimente, emisiuni TV, radio, spoturi publicitare pe pagina ta de internet, pe reţele de socializare, pe blog-uri şi ajută mult şi testimonialele celor care te susţin şi au lucrat la carte împreună cu tine sau au citit-o, ei fiind printre primii receptori ai cărţii tale.

Leave a Reply

Close Menu